Dátum publikácie:23. 1. 2019
Oblasti práva: Správne právo / Informácie, informačný systém / Ochrana údajov / GDPR
Občianske právo / Občianske právo / Ochrana práv občana; Ochrana spotrebiteľa
Obchodné právo / Obchod, podnikanie, obchodné právo / Marketing; Obchodno-záväzkové vzťahy všeobecne
Právny stav od:21. 1. 2019
Dňa 21. januára 2019 francúzsky Úrad na ochranu osobných údajov (ďalej len „CNIL“) uložil v zmysle Všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov (ďalej len „GDPR“) spoločnosti GOOGLE LLC (ďalej len „Google“) pokutu vo výške 50 miliónov eur z dôvodu nedostatku transparentnosti, nedostatočného poskytnutia informácií dotknutým osobám a dôvodu neplatne získaného súhlasu týkajúceho sa personalizovanej (prispôsobenej) reklamy.
CNIL začal konať na základe podnetov od združenia „None Of Your Businees“ (združenie zastupovalo záujmy 10 000 ľudí) a združenia „La Quadrature du Net“, ktoré boli francúzskemu úradu doručené dňa 25. a 28. mája 2018.
Podnety sa týkali najmä skutočnosti, že spoločnosť Google nedisponovala dostatočným právnym základom na spracovanie osobných údajov používateľov služieb spoločnosti Google, a to najmä v oblasti personalizovanej reklamy.
CNIL sa pred šetrením vo veci samej musel vysporiadať s otázkou, či je oprávnený v danej veci konať.
V zmysle bodu 124 a nasl. Recitálu GDPR, ak spracúvanie osobných údajov uskutočňujúce sa v kontexte činnosti jedinej prevádzkarne prevádzkovateľa alebo sprostredkovateľa v Únii podstatne ...
Súvisiace právne predpisy ZZ SR