V tomto článku si stručne vysvetlíme podmienky používania virtuálneho hlasového asistenta z pohľadu platných predpisov o ochrane osobných údajov, a to najmä Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (ďalej len „GDPR“ alebo „Nariadenie“), s prihliadnutím na usmernenie Európskeho výboru na ochranu osobných údajov (ďalej len „EDPB“), ktoré platí od 7.7.2021 a môžete ho nájsť na https://dataprotection.gov.sk/uoou/sites/default/files/guidelines_on_virtual_voice_assistants.pdf#overlay-context=sk/content/metodiky-edpb (ďalej len „Usmernenie“).
Čo je to virtuálny hlasový asistent?
Podľa Usmernenia virtuálny hlasový asistent (ďalej len „VHA“) je služba, ktorá rozumie hlasovým príkazom a vykonáva tieto príkazy alebo v prípade potreby sprostredkuje prácu s inými IT systémami. VHA je možné definovať aj ako softvérovú aplikáciu, ktorá poskytuje možnosti ústneho dialógu s používateľom v prirodzenom jazyku.
VHA vie vykonávať rôzne úlohy: zachytávanie a reštitúcia zvuku, automatický prepis reči (reč na text), automatické spracovanie jazyka, stratégie dialógu, generovanie jazyka, syntéza hlasu (prevod textu na reč) atď. VHA by mal uľahčovať plnenie úloh používateľa.
VHA sa nachádza na smartfónoch, tabletoch, počítačoch, televízoroch, prepojených vozidlách a dokonca aj na samostatných zariadeniach, pokiaľ takéto zariadenia obsahujú ...
Súvisiace usmernenia, pokyny, nariadenia
Súvisiace právne predpisy ZZ SR