Téma životného prostredia rezonuje naprieč celosvetovým spoločenským spektrom už nejaký, a to nie zanedbateľne krátky čas. Dostáva sa do popredia v rámci celospoločenských otázok, pričom na rôznych úrovniach vyvoláva nielen diskusie, ale aj kontroverzie. Faktom však zostáva, že nejde len o dlhodobo aktuálnu, ale čoraz naliehavejšiu tému.
Okrem hlavných, priamych nástrojov hospodárskej a environmentálnej politiky zohrávajú v tejto súvislosti rovnako dôležitú úlohu aj jej nepriame nástroje, medzi ktoré okrem iného spadá i environmentálne označovanie výrobkov, resp. služieb.
Zamýšľaným cieľom, ako aj reálnym dôsledkom zavedenia a využívania tohto nástroja, je žiaduce a možné ovplyvnenie proaktívneho environmentálneho správania sa podnikateľov i spotrebiteľov počas celého procesu života produktu či služby.
Motivačný charakter environmentálneho označovania produktov má z tohto dôvodu predpoklad vytvoriť potrebný a žiaduci spoločenský tlak v súčasných environmentálnych otázkach a potrebách. Ten je nevyhnutný na každej jednej úrovni ekonomického správania sa subjektov, konanie ktorých má podstatný podiel na vplyv na životné prostredie (od výrobcov cez poskytovateľov až po spotrebiteľov). Žiaducim a želaným efektom a cieľom celého procesu je tak najmä ...
Súvisiace právne predpisy ZZ SR