Kamery obcí a miest a ich prípadné využitie na monitorovanie hustoty a počtu osôb pred testovacím odberným miestom pri plošnom testovaní – usmernenie

Obecné kamery, napríklad tie, ktoré prevádzkuje obec alebo mesto (obecná alebo mestská polícia) a účel, na ktorý monitorujú priestor obce alebo mesta je daný v zmysle zákona o obecnej polícii. Tento pôvodný účel spracúvania nezahŕňa živé vysielanie (live stream) záberov z odberných miest za účelom sledovania počtu osôb pred odberným miestom a dĺžky čakania. Ak by boli osoby na vysielaných záberoch identifikovateľné, takéto živé vysielanie (ale aj oneskorené vysielanie) by bolo v rozpore s účelom, na ktorý kamery obce a mestá dnes zákonne prevádzkujú v zmysle zákona o obecnej polícii.

Dátum publikácie:27. 10. 2020
Autor:Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky
Oblasti práva: Správne právo / Informácie, informačný systém / Ochrana údajov
Právny stav od:27. 10. 2020

tt_bezpecnostna-kamera

ÚOOÚ | 27. 10. 2020

Obecné kamery, napríklad tie, ktoré prevádzkuje obec alebo mesto (obecná alebo mestská polícia) a účel, na ktorý monitorujú priestor obce alebo mesta je daný v zmysle zákona o obecnej polícii. Tento pôvodný účel spracúvania nezahŕňa živé vysielanie (live stream) záberov z odberných miest za účelom sledovania počtu osôb pred odberným miestom a dĺžky čakania. Ak by boli osoby na vysielaných záberoch identifikovateľné, takéto živé vysielanie (ale aj oneskorené vysielanie) by bolo v rozpore s účelom, na ktorý kamery obce a mestá dnes zákonne prevádzkujú v zmysle zákona o obecnej polícii.

Ak obec alebo mesto chce informovať o situácii pred odberným miestom prostredníctvom obecnej kamery/ kamier, musí prijať primerané technické a prípadne aj organizačné opatrenia. Pred samotným  živým prenosom, výhradne po dobu testovania, napríklad rozostriť záber tak, že osoby nebudú už naďalej identifikovateľné, pričom bude zaistený účel živého vysielania, a to prehľad o tom, aký je dlhý rad pred odberným miestom a aký je približný čas čakania.

V prípade, ak obec alebo mesto iba na tento účel nainštaluje nové kamery, je potrebné, aby aj pri ich prevádzke (na daný účel monitorovania hustoty osôb a čakacej lehoty pred odberným miestom) postupovala v zmysle vyššie uvedeného „rozostrenia obrazu“, aby osoby neboli identifikovateľné (určiteľné), čím zaistí, že nebude dochádzať k spracúvaniu osobných údajov, ale len informovať o počte osôb pred odberným miestom. Inou možnosťou, ako osoby informovať o dĺžke radu a čase čakania je napríklad v pravidelných intervaloch zverejňovať informáciu o počte ľudí a približnom čase čakania na webovom sídle obce, alebo tiež využiť na tento účel obecný rozhlas.

Vyššie uvedené odporúčanie platí nielen pre obce a mestá, ale pre všetkých prevádzkovateľov, ktorí by chceli kamery určené na iný účel spracúvania osobných údajov využiť na účely monitorovania hustoty a pohybu osôb pred testovacím odberným miestom v rámci plošného testovania, ak nie je možné využiť iný informačný kanál.


Autor: Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky

Súvisiace videoškolenia

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace interné firemné predpisy

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

Funkcie

Partner

Nastavenie súborov cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou prosíme o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie vašich preferencií. Ďakujeme.

Viac informácií.