Je kultúra BOZP v organizácii potrebná alebo zbytočná? Je potrebné ju rozvíjať alebo nie? Často položené otázky manažmentom organizácií. A pritom, či chceme alebo nie, každá organizácia, ktorá začne vytvárať hodnoty v ktorejkoľvek podnikateľskej sfére, už na začiatku má stanovenú nejakú kultúru vrátane kultúry BOZP. Je len na samotnej organizácii, či k jej vytvoreniu, resp. vývoju pristúpi aktívne, čiže vyvinie nejaké úsilie na jej pozitívne smerovanie vpred alebo pasívne a ponechá ju, aby si žila a vyvíjala sa vlastným smerom. Ak však chce organizácia, aby jej biznis ako taký smeroval vpred v nejakom časovom období, vždy dospeje k tomu, že k vývoju potrebuje aj zlepšenia v oblasti BOZP a zmení svoj postoj a začne k budovaniu a zlepšovaniu BOZP pristupovať aktívne. Ak sa k zlepšovaniu postaví správne, časom zistí, že sa zlepšuje nielen v oblasti BOZP, ale jej tieto zmeny prinášajú osoh aj v ostatných oblastiach samotného fungovania jej biznisu.
Každá organizácia, ktorá nechce, ako sa vraví „zaspať na vavrínoch“, musí vytvárať a zavádzať do praxe okrem iných aj procesné a organizačné zlepšenia. ...
Súvisiace právne predpisy ZZ SR