Úvod
V dnešnej digitalizovanej dobe, kedy sa stále viac činností presúva do online prostredia, sa stáva fenomén phishingu čoraz častejším a sofistikovanejším spôsobom kybernetických útokov. Phishing predstavuje formu podvodného konania, pri ktorom útočníci vytvárajú klamné situácie s cieľom získať citlivé informácie od svojich obetí, či už ide o heslá, bankové údaje alebo iné dôležité osobné informácie.
Nebezpečenstvo spočíva v tom, že phishingové útoky sú často maskované pod dojemne pôsobiace e-maily, webové stránky alebo iné komunikačné kanály, ktoré pôsobia dôveryhodne. V snahe oklamať a získať dôveru cieľovej osoby útočníci často vytvárajú identické kópie oficiálnych správ, ktoré zdôvodňujú nutnosť poskytnutia citlivých údajov. V dôsledku toho môže obeť prísť o osobné údaje, finančné prostriedky alebo byť vystavená iným formám zneužitia.
Ako na túto podvodnú činnosť nazerajú súdy? V našom článku si bližšie rozoberieme prípad, v ktorom sa žalobca (obeť tejto podvodnej činnosti) domáhal náhrady škody od banky, v ktorej mal vedený účet.
Skutkový stav veci
Podstatou žaloby v tomto prípade bolo, že žalobca bol klientom žalovaného, u ktorého má vedený bežný účet. V inkriminovaný deň bola z uvedeného účtu zrealizovaná platba vo výške 5 383,31 eura v prospech príjemcu v Spolkovej republike Nemecko, ktorú žalobca do systému žalovaného nezadal – podľa jeho názoru išlo o podvodnú platbu zadanú neznámym ...
Súvisiace právne predpisy ZZ SR