Osobné údaje o rovnakých dotknutých osobách môžeme mať uložené v rôznych informačných systémoch. Obvykle bývajú informačné systémy rozdelené aj podľa účelov, pre ktoré sa v nich dané osobné údaje spracúvajú. Aj samotná dotknutá osoba môže byť v postavení viacerých typov vzťahov u jedného prevádzkovateľa. Môže byť zamestnanec, súčasne klient či zákazník, účastník súdneho sporu, podávateľ podnetu a pod. Tú istú osobu môžeme spracúvať raz na účely personalistiky a mzdy, raz na účely agendy súdnych sporov, raz ju môžeme mať nahratú v kamerovom zázname, inokedy ju mať na fotkách z firemnej akcie.
Prevádzkovateľ je povinný pre každý jednotlivý účel určiť dĺžku spracúvania osobných údajov. Po jej uplynutí je povinný osobné údaje vymazať.
To, čo je pri výmaze najťažšie, je skutočnosť, že spracúvať osobné údaje pridlho alebo ich priskoro vymazať je pre prevádzkovateľa rovnako veľký problém.
Ako to však prakticky vykonať? A čo znamená „vymazať“ osobné údaje? Na čo pri výmaze osobných údajov nezabudnúť? Ako preukázať, že osobné údaje boli vymazané?
Odpovede na tieto otázky prinášame v tomto článku.
Minimalizácia uchovávania ako jedna zo základných zásad spracúvania osobných ...
Súvisiace právne predpisy ZZ SR