Kľúčový poriadok pre zamestnancov

Jedným z atribútov zabezpečenia objektu a chráneného priestoru z pohľadu fyzickej bezpečnosti a objektovej bezpečnosti je aj nastavenie a realizácia režimových opatrení. Pod režimové opatrenia zaraďujeme aj kľúčový režim. Podstatou kľúčového režimu je úprava podmienok používania, prideľovania, označovania, úschovy a evidencie kľúčov.

Dátum publikácie:14. 6. 2021
Autor:JUDr. Jakub Pavčík
Oblasti práva: Správne právo / Informácie, informačný systém / Ochrana údajov
Právny stav od:1. 9. 2019

Kľúčový poriadok pre zamestnancov – vzor smernice

Preambula

Jedným z atribútov zabezpečenia objektu a chráneného priestoru z pohľadu fyzickej bezpečnosti a objektovej bezpečnosti je aj nastavenie a realizácia režimových opatrení. Pod režimové opatrenia zaraďujeme aj kľúčový režim. Podstatou kľúčového režimu je úprava podmienok používania, prideľovania, označovania, úschovy a evidencie kľúčov.

Bezpečnostný štandard fyzickej bezpečnosti a objektovej bezpečnosti ustanovuje pravidlá a podmienky na minimálnu požadovanú úroveň ochrany objektov a chránených priestorov určených na ukladanie a manipuláciu s utajovanými skutočnosťami.

Štruktúra bezpečnostného štandardu umožňuje vytvárať variabilný systém bezpečnostných opatrení podľa miestnych podmienok (dislokácie a štruktúry objektu, vyhodnotenia rizík možného ohrozenia utajovaných skutočností a podobne) v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi.

Cieľom bezpečnostného štandardu je vytvorenie funkčného, efektívneho a z hľadiska finančnej náročnosti optimálneho systému ochrany.

 

Čl. I

Úvodné ustanovenia

  1. Smernica upravuje základné vzťahy a povinnosti zamestnancov pri ochrane majetku a je základným a záväzným predpisom pre vykonávanie ochrany majetku.
  2. Pod ochranou majetku sa rozumie súbor opatrení na zamedzenie voľného pohybu nepovolaných osôb po budove organizácie, poškodzovania majetku a vzniku mimoriadnych skutočností.
  3. Každý zamestnanec je povinný ochraňovať majetok pred jeho poškodením, zneužitím, odcudzením a zničením.
  4. Kľúčový poriadok upravuje postup pri prijatí, používaní a odovzdávaní kľúčov od vstupov do všetkých priestorov a miestností.

 

Čl. II

Zoznam zabezpečených priestorov

 

  1. Existujúce zabezpečené priestory, ktoré vyžadujú osobitné pravidlá, sú nasledujúce:
    1. všetky serverovne,
    2. miestnosti, kde sa spracúvajú osobné údaje zamestnancov,
    3. miestnosti, kde sa spracúvajú osobné údaje,
    4. miestnosť, v ktorej sa nachádza záznamové zariadenie ku kamerovému informačnému systému,
    5. archív.

 

Čl. III

Vstup pre návštevy

  1. Osoby, ktoré nie sú zamestnancami organizácie, vchádzajú do priestorov iba hlavným vstupom, registrujú sa na vrátnici.
  2. Ak na prevádzke nie je vrátnica, registrujú sa u zodpovedného pracovníka. V prípade, ak v záznamoch o povolených osobách existuje záznam vstupujúcej osoby, recepcia (zodpovedný pracovník) overí jeho totožnosť.
  3. Po úspešnom overení sa vydá prístupová karta a označenie VISITOR. Osoba je povinná nosiť označenie na viditeľnom mieste.
  4. Osoby bez úspešného overenia môžu vstúpiť do zabezpečeného priestoru a zostať v týchto priestoroch len v prítomnosti povereného pracovníka, ktorý je zamestnancom organizácie.
  5. Poverený pracovník musí sprevádzať návštevníka počas celej doby v zabezpečenom priestore.
  6. Presný čas vstupu a výstup zo zabezpečeného priestoru musí byť zaznamenaný v knihe návštev.

 

Čl. IV

Kľúčový režim

 Kľúče od miestnosti, v ktorej sa nachádza serverovňa, má iba ...............................................

  1. Kľúče od miestnosti, v ktorej sa nachádza kamerový informačný systém, má iba..............
  2. Kľúče sú majetkom zamestnávateľa a vydávajú sa na základe podpisu.
  3. Každý zamestnanec, ktorý má pridelený kľúč, musí mať podpísanú hmotnú zodpovednosť za pridelené kľúče.
  4. Evidenciu kľúčov vedie ......................., zároveň uschováva náhradné kľúče.
  5. Kľúče od budovy a miestností, ktoré boli pracovníkom zverené, sú títo povinní starostlivo opatrovať a dbať o to, aby sa nedostali do rúk nepovolanej osoby.
  6. V prípade straty kľúča je zamestnanec povinný nahlásiť túto skutočnosť .......... a zodpovedá za škodu spôsobenú v súvislosti s jeho zneužitím.
  7. Náhradné kľúče môžu byť použité len so súhlasom ...


 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

Prihlásiť

 


 

Nemáte prihlasovacie údaje?

Ročný prístup si môžete objednať v našom e-shope:

Výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI

 


Autor: JUDr. Jakub Pavčík

Prílohy

  • Kľúčový poriadok pre zamestnancov – vzor smernice / 35 kB

Súvisiace odborné články

Súvisiace vzory

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

Funkcie

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.