Zmluva o úrovni poskytovaných služieb (SLA)

Zmluva/dohoda o úrovni poskytovaných služieb (SLA – Service Level Agreement) je dokument, ktorého zmyslom je čo najpresnejšie definovať spôsob, rozsah, úroveň, kvalitu, časové intervaly, intenzitu a postupy v rôznych situáciách plnenia konkrétnej poskytovanej služby, v praxi najmä v oblasti informačných technológií (IT). SLA okrem iného popisuje spôsob riešenia podpory zákazníkov, definuje komunikačné kanály medzi zákazníkom a dodávateľom, určuje spôsob riešenia havarijných situácií, ako aj rýchlosť reakcie a procesy pri odstraňovaní problémov, porúch, bezpečnostných incidentov alebo chýb.

Dátum publikácie:6. 5. 2020
Autor:Ing. Stanislav Guláš, audítor ISMS, DATAsec.sk
Oblasti práva: Správne právo / Informácie, informačný systém
Právny stav od:1. 1. 2019

Zmluva/dohoda o úrovni poskytovaných služieb (SLA – Service Level Agreement) je dokument, ktorého zmyslom je čo najpresnejšie definovať spôsob, rozsah, úroveň, kvalitu, časové intervaly, intenzitu a postupy v rôznych situáciách plnenia konkrétnej poskytovanej služby, v praxi najmä v oblasti informačných technológií (IT). SLA okrem iného popisuje spôsob riešenia podpory zákazníkov, definuje komunikačné kanály medzi zákazníkom a dodávateľom, určuje spôsob riešenia havarijných situácií, ako aj rýchlosť reakcie a procesy pri odstraňovaní problémov, porúch, bezpečnostných incidentov alebo chýb. SLA tiež stanovuje zodpovednosti za komunikáciu, riešenie škôd, autorských práv a pod. Určuje, ktoré poskytované služby sú garantované, definuje garantovanú časovú dostupnosť poskytovanej služby (napr. 24/7/365 – 24 hodín, 7 dní v týždni a 365 dní v roku), garantovanú cenu, garantovanú rýchlosť a procesy pri riešení problémov s poskytovanou službou (napr. do 30 minút po nahlásení bezpečnostného incidentu alebo iného problému či chyby). Obvykle ide o vzťah objednávateľ – poskytovateľ, preto je veľmi dôležité detailne definovať presné špecifiká poskytovanej služby. SLA je teda možné ...


 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len registrovaní užívatelia portálu
s predplateným prístupom.

Prihlásiť

 


 

Nemáte prihlasovacie údaje?

Ročný prístup si môžete objednať v našom e-shope:

Výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI

 


Autor: Ing. Stanislav Guláš, DATAsec

Prílohy

  • Zmluva o úrovni poskytovaných služieb (prílohy) / 53 kB
  • Popis informačného systému (IS)/aplikácie/platformy (Príloha č. 1) / 27 kB
  • Špecifikácia poskytovaných služieb (Príloha č. 2) / 47 kB
  • Definovanie podmienok poskytovania služby (Príloha č. 3) / 39 kB
  • Zmenové konanie (Príloha č. 4) / 27 kB
  • Zoznam subdodávateľov (Príloha č. 5) / 27 kB
  • Zoznam externých a interných expertov (Príloha č. 6) / 27 kB
  • Podmienky a procedúry pri ukončení poskytovania služby (Príloha č. 7) / 27 kB

Súvisiace vzory

Súvisiace odborné články

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

  • 513/1991 Zb. Obchodný zákonník
  • 343/2015 Z. z. Zákon o verejnom obstarávaní
  • 69/2018 Z. z. Zákon o kybernetickej bezpečnosti
  • 362/2018 Z. z. Vyhláška, ktorou sa ustanovuje obsah bezpečnostných opatrení, obsah a štruktúra bezpečnostnej dokumentácie a rozsah všeobecných bezpečnostných opatrení

Funkcie

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.