Marketing zasahuje všetky činnosti spoločnosti. Je to súbor nástrojov, techník a metód, pomocou ktorých firma zisťuje potreby zákazníka a jeho priania. Na základe zistení potom môže organizácia prijať opatrenia alebo ponúknuť produkty a služby v správny čas, správnemu zákazníkovi, na správnom mieste za správnu cenu.
Priamy marketing je spôsob marketingovej komunikácie, pri ktorej sa zákazníci oslovujú priamou adresnou formou, či už e-mailom, poštou, telefonicky alebo osobne. Od ostatných marketingových nástrojov sa odlišuje tým, že sa zameriava na oslovovanie starostlivo vybraných zákazníkov. Jeho cieľom je získať okamžitú odozvu a budovať dlhotrvajúce vzťahy s klientmi. Na komunikáciu využívajú marketéri databázy s informáciami o klientoch.
A práve pre rozsah informácií a osobných údajov, ktoré spoločnosti o zákazníkoch získavajú, vznikol v európskom priestore súbor regulácií, ktoré majú zákazníka, spravidla fyzickú osobu, chrániť pred zneužívaním jej osobných údajov a obťažovaním zo strany obchodných organizácií.
V tomto článku sa zameriame na všetko, čo s priamym marketingom súvisí:
- ktoré zákony je potrebné zohľadniť,
- koho je možné volať v súlade s legislatívou,
- aký účel a právny základ je prijateľný, ak majú volania prebehnúť v súlade s legislatívou,
- kedy je možné nahrávať rozhovory s volanými osobami,
- aké organizačné a technické ...
Súvisiace právne predpisy ZZ SR