Dátum publikácie:6. 8. 2025
Oblasti práva: Správne právo / Informácie, informačný systém / Ochrana údajov / GDPR
Právny stav od:1. 2. 2022
Téma nevyžiadanej komunikácie je s GDPR veľmi úzko prepojená. Je to z toho dôvodu, že ak chce prevádzkovateľ odosielať správy, ktorých obsahom je priamy marketing, musí mať najprv vyriešenú otázku oprávnenosti spracovania kontaktov na dotknutú osobu. Toto upravuje GDPR. Pre spracovanie kontaktného údaja (v kontexte nevyžiadanej komunikácie e-mail, telefón) rovnako ako pre iné kategórie osobných údajov sa vyžaduje účel (v tomto kontexte zrejme priamy marketing) a právny základ (v tomto kontexte najskôr súhlas a/alebo oprávnený záujem).
Samotnú nevyžiadanú komunikáciu následne upravuje v rámci európskej legislatívy ePrivacy smernicahttps://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/ALL/?uri=celex:32002L0058. Keďže ide o smernicu, táto je implementovaná do slovenského právneho poriadku zákonom o elektronických komunikáciáchZákon č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách v platnom znení (ďalej budeme používať len skratku zákon).
Ak teda má prevádzkovateľ záujem odosielať marketingovú komunikáciu, musí sa zaoberať oboma právnymi predpismi.
Na Slovensku je vecne príslušný na vykonanie kontroly v tejto veci Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových ...
Súvisiace právne predpisy ZZ SR