Určite ste sa už pri plnení pracovných povinností ocitli v situácii, kedy ste dostali na prvý pohľad nezvyčajnú otázku. Či už cez telefón, na pohovore, na pracovnom stretnutí alebo aj e-mailom. Zrejme vám aj preletelo hlavou, či a ako na takúto otázku máte, môžete alebo naopak musíte odpovedať. Ak ste už takéto otázky zažili a neboli ste si istí, či ste postupovali správne alebo ak ich naopak ešte len čakáte, veríme, že vám pomôže tento článok a uvedené praktické príklady.
Dôvernosť a mlčanlivosť
Všeobecné nariadenie o ochrane údajov (GDPR) za jednu zo základných zásad spracúvania osobných údajov v článku 5 ods. 1 písm. f) považuje zásadu integrity a dôvernosti. Priamo určuje, že osobné údaje musia byť spracúvané spôsobom, ktorý zaručuje primeranú bezpečnosť, vrátane ochrany pred neoprávneným alebo nezákonným spracúvaním a náhodnou stratou, zničením alebo poškodením, a to prostredníctvom primeraných technických alebo organizačných opatrení.
Dôvernosť
Podľa výkladového slovníka toto slovo predstavuje informáciu (údaj), ktorá je neprístupná verejnosti, t. j. je neverejná, tajná. Hovoríme o tom, že osobné údaje sú chránené v prostredí prevádzkovateľa, nie sú verejne dostupné (zverejnené). Dôvernosť tiež znamená, že aj poverené osoby prevádzkovateľa majú prístup len ...
Súvisiace právne predpisy ZZ SR