1. Manažment rizík ako prevencia vzniku krízy
V záujme organizácie by mala byť včasná identifikácia vznikajúcej krízy v rámci kauzálneho krízového reťazca čo najbližšie k jeho začiatku. To je situácia, kedy možno ľahšie a rýchlejšie identifikovať pravú príčinu krízy a kedy následky vznikajúcej krízy nie sú pre organizáciu citeľné a kríza sa ešte neprejavila vo finančnej oblasti. Preto je potrebné, aby sa na základe výsledkov posudzovania rizík a po zapracovaní opatrení na minimalizáciu rizík vytvoril efektívny a komplexne fungujúci systém včasného varovania. Takýmto spôsobom dokáže podnik zmierniť psychický tlak ako na zamestnancov, tak aj na širokú verejnosť. Napriek tomu, že situácia ukazuje, že s pandémiou budeme bojovať ešte dlho, viac ako polovica malých podnikov nemá pripravené konkrétne opatrenia a postupy ako reagovať, ak napr. nastane situácia, keď bude niektorý zo zamestnancov vykazovať príznaky ochorenia. Čím väčší podnik, tým sú krízové plány (strategické plány pre prípad pandémie) komplexnejšie. Podniky môžu využiť aj pandemické plány, kde sú definované kompetencie a zodpovednosti zamestnávateľa a členov krízového tímu. Krízový tím by mal preventívne zabezpečiť materiálnu a technickú pripravenosť podniku a vzdelávanie zamestnancov v predmetnej oblasti. Cieľom je, aby nákaza do podniku neprenikla, ale aj ako postupovať v prípade, že sa tak stane. Tu sa stretávame s rastúcim významom vplyvu pracovných zdravotných služieb v podnikoch. Obsah pandemických plánov sa prispôsobuje podľa charakteru podniku.
Opätovný návrat do pracovného prostredia a snaha o oživenie podnikania vytvára pre manažérov a vlastníkov podnikov mnoho nových výziev. Na jednej strane sú to snahy o zvýšenie bezpečnosti pracovného prostredia pre zamestnancov, zabezpečenie osobných ochranných prostriedkov ...