V súčasnej dobe sa čoraz častejšie stretávame s prípadmi, kedy rôzne internetové stránky, predovšetkým internetové obchody, obsahujú na svojich zobrazeniach tlačidlo „Like“, respektíve „Páči sa mi to“ patriace spoločnosti (sociálnej sieti) Facebook.
Je už dlho známe, že v prípade, ak užívateľ zaklikne predmetné tlačidlo, jeho údaje neostanú iba u prevádzkovateľa internetovej stránky, ale prenesú sa aj do sociálnej siete Facebook (spoločnosť Facebook Ireland), prípadne inej sociálnej siete alebo internetovej spoločnosti.
Dlho panoval veľký teoretický spor, či vôbec a ak áno, do akej miery nesú prevádzkovatelia internetových stránok zodpovednosť za údaje užívateľov, ktoré prostredníctvom spomenutých tlačidiel, prípadne iných pluginov zdieľajú so sociálnymi sieťami. Diskusiu ešte viac rozpútal minuloročný príchod GDPR a strach prevádzkovateľa internetových stránok z veľkých pokút.
Odpoveď na danú otázku nám objasnilo nedávne rozhodnutie Súdneho dvora Európskej únie vo veci Fashion ID GmbH & Co. KGRozsudok Súdneho dvora Európskej únie z 29. júla 2019 ...