Čo by ste mali vedieť, ak používate sociálne siete pre biznis
Ani nevieme ako sa sociálne siete stali prirodzenou súčasťou našich životov, osobných aj pracovných. Viete si vôbec ešte bez nich predstaviť svoj biznis? V tomto článku sa spoločne pozrieme na to, ako sociálne siete vrátane – ale nielen Facebooku používať správne z pohľadu GDPR.
Trochu teórie na úvod…
Pri používaní sociálnych sietí firmou, a to bez ohľadu na jej veľkosť a odvetvie podnikania, je táto v pozícii tzv. „Prevádzkovateľa“. Tento výraz teda budeme používať aj v článku, ktorý by vám mal pomôcť zorientovať sa vo svojich povinnostiach.
Prevádzkovateľmi nie sú len veľké firmy alebo e-shopy, Prevádzkovateľmi sú aj organizácie a inštitúcie vrátane miest a obcí, škôl či škôlok, občianskych združení, neziskových organizácií, dokonca aj individuálni blogeri alebo tzv. influenceri.
Dotknutá osoba je akákoľvek fyzická osoba, ktorej osobné údaje spracúvate na niektorý z vami určený účelov.
GDPR v čl. 6 ods. 1 písm. a) – f) špecifikuje právne základy, na základe ...
Súvisiace právne predpisy ZZ SR