Dátum publikácie:14. 9. 2022
Oblasti práva: Správne právo / Informácie, informačný systém / Ochrana údajov / GDPR
Právny stav od:1. 9. 2022
Prevádzkovatelia rôznych predajní a e-shopov využívajú často vo svojich podmienkach takzvané vernostné programy. Členstvo vo vernostnom programe prináša dotknutej osobe určité výhody (napr. rôzne zľavy), avšak z pohľadu prevádzkovateľa dochádza k ďalšiemu spracúvaniu osobných údajov. Ako má byť správne nastavený vernostný program a na čo by nemal prevádzkovateľ zabudnúť?
1. Získanie súhlasu so spracúvaním osobných údajov
Každý prevádzkovateľ, ktorý chce zaviesť vernostný program, môže osobné údaje dotknutých osôb spracúvať iba na základe súhlasu.
V zmysle čl. 7 všeobecného nariadenia o ochrane údajov
- Ak je spracúvanie založené na súhlase, prevádzkovateľ musí vedieť preukázať, že dotknutá osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov.
- Ak dá dotknutá osoba súhlas v rámci písomného vyhlásenia, ktoré sa týka aj iných skutočností, žiadosť o vyjadrenie súhlasu musí byť predložená tak, aby bola jasne odlíšiteľná od týchto iných skutočností, v zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme a formulovaná jasne a jednoducho. Akákoľvek časť takéhoto vyhlásenia, ktorá predstavuje porušenie tohto nariadenia, nie je záväzná.
- Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať svoj súhlas. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania vychádzajúceho zo súhlasu pred jeho odvolaním. Pred poskytnutím súhlasu musí byť dotknutá osoba o tejto skutočnosti informovaná. Odvolanie súhlasu musí byť také jednoduché ako jeho poskytnutie.
- Pri posudzovaní, či bol súhlas poskytnutý slobodne, sa v čo najväčšej miere okrem iného zohľadní skutočnosť, či sa plnenie zmluvy vrátane poskytnutia služby podmieňuje súhlasom so spracúvaním osobných ...
Súvisiace právne predpisy ZZ SR