Spotrebiteľské súťaže sú dlhodobo obľúbeným a silným marketingovým nástrojom spoločností po celom svete. Spotrebitelia zbierajú body, kupóny alebo hádajú odpovede na súťažné otázky, a pri tom všetkom hlavne nakupujú a budujú si vzťah k značke. Rozmach sociálnych sietí priniesol fenomén súťaží, ktoré sú realizovateľné rýchlo a ľahko.
Zdalo by sa, že publikovať na sociálnej sieti text s obrázkom a vyhlásiť súťaž je jednoduché. Pohľad na najznámejšiu sociálnu sieť však hovorí, že len veľmi málo spoločností vyhlasuje súťaže správne.
V tomto článku sa dozviete:
- Kto je prevádzkovateľom a za čo všetko zodpovedá?
- Ako zverejniť súťaž na sociálnych sieťach a čomu sa vyhnúť?
- Aké náležitosti má súťaž spĺňať na to, aby bola realizovaná v súlade s GDPR?
- Na koho sa vzťahuje GDPR pri realizácii súťaže?
Keďže väčšina spotrebiteľských súťaží sa v online priestore realizuje na sociálnej sieti Facebook, budeme sa primárne venovať tejto sociálnej sieti. Pravidlá však platia pre akúkoľvek sociálnu sieť.
Kto je prevádzkovateľom
Prevádzkovatelia spravidla vyhlasujú súťaž cez svoje fanúšikovské stránky. Prevádzkovateľom je každá právnická aj fyzická osoba, ktorá využíva niektorú zo sociálnych sietí na účel propagácie svojich tovarov a služieb a založí na sociálnej sieti na tento účel fanúšikovskú stránku.
Spoloční ...
Súvisiace usmernenia, pokyny, nariadenia
Súvisiace právne predpisy ZZ SR